Uge
49-51 OPGAVE A
Mål for dyreholdet
1. Vælg en bruger/borger gruppe : DTP + SFP
Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese? Inddrag den læste litteratur.
2. Hvilke mål er der for bruger/borger gruppens læringsudbytte?
3. Hvordan skal dyreholdet placeres og indrettes med henblik på brugernes oplevelses- og læringsmuligheder?
4. Hvilke naturfaglige begreber kan dyreholdet give anledning til at introducere/bearbejde?
5. Hvilke tegn på læring, vil I kigge efter?
Mål for dyreholdet
1. Vælg en bruger/borger gruppe : DTP + SFP
Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese? Inddrag den læste litteratur.
2. Hvilke mål er der for bruger/borger gruppens læringsudbytte?
3. Hvordan skal dyreholdet placeres og indrettes med henblik på brugernes oplevelses- og læringsmuligheder?
4. Hvilke naturfaglige begreber kan dyreholdet give anledning til at introducere/bearbejde?
5. Hvilke tegn på læring, vil I kigge efter?
1:
Dagtilbud og skole-fritid.
2:
Dyr sætter følelser og kreative aktiviteter i gang hos børnene. Etik omkring
dyrene, hvor lever dyrene, og hvordan lever de i naturen/landbrug (fangenskab
mm) Medansvar for hvordan dyrenes vilkår er. Undgå fobier ved børnene. Voksne
som rollemodeller. (Er dyr til børn, er
børn til dyr- Hyllested, T. Didriksen, U.
3:
Terrarie i naturlokalet, kornsnog er dyret som vi har valgt. Børnene kan
observere på afstand. Evt. prøve at røre ved den, se en fodring mm.
4.
Rovdyr mod bytte. Hvirvelløse dyr, truede dyr i DK. (Hugorm/Snog i DK)
5:
Interesse for dyr og planter, respekt for naturen, plante & dyreliv.
Hejsa - det bliver spændende at følge med i jeres dyrehold med korn snogen :-)
SvarSlet