Dyreholdsopgave - Kornsnog


Uge 49-51 OPGAVE A
Mål for dyreholdet
1. Vælg en bruger/borger gruppe : DTP + SFP
Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese? Inddrag den læste litteratur.

2. Hvilke mål er der for bruger/borger gruppens læringsudbytte? 
3. Hvordan skal dyreholdet placeres og indrettes med henblik på brugernes oplevelses- og læringsmuligheder? 
4. Hvilke naturfaglige begreber kan dyreholdet give anledning til at introducere/bearbejde? 
5. Hvilke tegn på læring, vil I kigge efter?



1: Dagtilbud og skole-fritid.
2: Dyr sætter følelser og kreative aktiviteter i gang hos børnene. Etik omkring dyrene, hvor lever dyrene, og hvordan lever de i naturen/landbrug (fangenskab mm) Medansvar for hvordan dyrenes vilkår er. Undgå fobier ved børnene. Voksne som rollemodeller.  (Er dyr til børn, er børn til dyr- Hyllested, T. Didriksen, U.
3: Terrarie i naturlokalet, kornsnog er dyret som vi har valgt. Børnene kan observere på afstand. Evt. prøve at røre ved den, se en fodring mm.
4. Rovdyr mod bytte. Hvirvelløse dyr, truede dyr i DK. (Hugorm/Snog i DK)
5: Interesse for dyr og planter, respekt for naturen, plante & dyreliv.

Kommentarer

  1. Hejsa - det bliver spændende at følge med i jeres dyrehold med korn snogen :-)

    SvarSlet

Send en kommentar